HTML

A Hitvány Papírkutya kalandjai a Vízzel

"Az őrület és a határán."

Napi okosság:

Címkék

alvás (3) barátok (32) betegség (5) bkv (9) blog (2) budapest (18) buli (14) család (7) desszert (3) egészségügy (1) egyiptomi (2) éjszaka (12) emberek (18) evészet (11) film (1) fogyás (1) fraktál (1) halottaknapja (1) hétvége (6) humor (11) internet (16) ismerősök (1) karácsony (5) kopt (2) kritika (11) munka (5) nyár (5) nyomorom (10) öröm (7) otthon (13) pályázat (2) suli (14) utazás (5) vevészet (2) vizsgaidőszak (3) zh (5) Címkefelhő

2010.07.16. 15:41 Pippi

Restart.

Megint tanúi lehettek egy újjászületésnek… Népes olvasótáborom (háh…khm… na, ne viccelődjünk, kérem szépen) kívánságának eleget téve (én, hazug disznó) ismét bővítem a közkincset, hozzájárulok az univerzum teljességéhez. Na. 

Mivel itthon nincs stabil internetkapcsolat, s azt a csekély mennyiségű és rossz minőségű „jelet” is csak a nyugati szél fújja felénk, Májkroszoft Vördben pötyögök, aztán ctrlc-ctrlv. Épp most tettem le egy nagyon érdekes könyvet. Azért tettem le, mert az utolsó pár percben olyan érzésem támadt, hogy ha tovább olvasom, pszichotikus rohamomban hirtelen krisnás leszek… Nem akarom megsérteni senkinek a vallási nézetét, de ez a könyv komoly hipnotikus erővel bírhat –mi más célt szolgálna a sok-sok-sok ismétlés, mely az adott könyv eredeti voltát hirdeti… Szóval vagy írói eszköz az agymosásra, vagy a fantázia hiánya (nincs mivel kitölteni egy normális előszó-helyet). Nevezzük nevén a dolgokat, a Bhagavad-gita-t olvasom, jegyzem meg: élvezettel! Megtaláltam benne a gyönyört, szanszkrit szövegek formájában. Feléledt bennem a javíthatatlan rejtvényfejtő oknyomozó bölcsészkislány, úgyhogy tollat- papírt ragadtam, majd nekiálltam megfejteni. Mivel a szöveghez van átírás és fordítás, sőt még szószedet is (melynek minőségét hozzáértés hiányában nem minősíthetem), egész jól elszórakoztam az egyes jelek beazonosításával. Büszkén hencegek vele, hogy röpke két óra ráfordítással kb. 30 jelet felismerek, rájöttem pár nyelvtani összefüggésre is (ezek helyességét utólag ellenőrizni fogom) és rájöttem, hogy érdemes lenne több „egzotikus” nyelvbe beleszagolnom. Csak hobbi gyanánt… Érdekes lenne, ha a jövő évi fordítóversenyen újegyiptomi és szanszkrit kategóriában is indulnék… Na, itt megörökíteném, hogy 2010.júniusában kihirdették a műfordító pályázat eredményét: megnyertem. Monitorpixelt nem tűrő szavakkal éltem abban a pillanatban (és még utána vagy két hétig). Végre valamiben jobban teljesítettem, mint vártam. Végre első voltam. Végre vége lett a félévnek is. Jelentem, másodév letudva. (Folyt köv.) 

Szólj hozzá!

Címkék: nyár vizsgaidőszak otthon


A bejegyzés trackback címe:

https://pippi.blog.hu/api/trackback/id/tr612155775

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása